Freewa, hrvatski projekt za očuvanje slobodnih izvora pitke vode, pokrenula je globalnu inicijativu kojom se pozivaju građani da označe javno dostupnu pitku vodu i tako naglase da je pitka voda ljudsko pravo.
Hrvatski startup Freewa do 15. srpnja provodi globalnu kampanju kojom su već prikupili više od polovice sredstava za razvoj projekta kojim se mapiraju lokacije besplatne, pitke vode, na platformi Indiegogo te su u manje od mjesec dana označili izvore u preko 50 gradova Europe i Amerike.
Tim hrvatskih stručnjaka za dizajn, marketing i prodaju, okupljenih oko startupa Freewa, osmislio je „alate“ kojima ljudi mogu doći do besplatne pitke vode i tako doprinijeti smanjenju plastičnog otpada i očuvanju okoliša. Freewa su zapravo ekološka boca za vodu, torbica i mobilna aplikacija putem koje se mogu pronaći najbliža mjesta pitke vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi.
Kako bi proširili glas o projektu i važnosti očuvanja pitke vode te smanjenja jednokratnog korištenja plastičnih boca, Freewa je provela globalnu kampanju i pozvala sve građane da označe izvore pitke vode, što putem aplikacije, a što guerrilla akcijom označavanja izvora s oznakom „Voda je besplatna“. Od početka Indiegogo kampanje, u nešto manje od mjesec dana, izvori su označeni u više od 50 gradova širom svijeta od Los Angelesa do Pučišća.
– Iako je kampanja počela krajem svibnja objavom na Indiegogou, njezin cilj je dugoročno osvijestiti ljude o važnosti dostupnosti pitke vode. Svatko se može priključiti našoj ideji i podržati je na Indiegogo platformi https://igg.me/at/freewa do 15. srpanja, a osim toga, putem aplikacije ljudi mogi locirati i prijaviti lokacije s pitkom vodom za koje znaju tijekom cijele godine – rekao nam je Goran, jedan od pokretača Freewe.
Kako se akcija odvijala u svim gradovima, možete vidjeti i na društvenim mrežama koristeći hashtag #freewa.
Freewa tim čine Marko Rašić, Vedrana Vrabec, Goran Ladišić i Mihaela Ivanec. Marko Rašić i Vedrana Vrabec dizajneri su s 13 godina art direktorskog iskustva u radu s interdisciplinarnim timovima na multimedijskim projektima. Radili su značajne kulturne izložbene projekte za što su primili međunarodna priznanja. Goran Ladišić menadžer je s velikim iskustvom u distribuciji i prodaji. Bio je jedan od ključnih ljudi u prodaji naših značajnih tvrtki. Mihaela Ivanec je pravnica s velikim iskustvom u graditeljskom sektoru i turizmu. U projekt se uključio i tim iz Startaparata, bečke agencije Brukete&Žinić i partera, koji su zaduženi za kampanju.
Potporu Freewa projektu dalo je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, prepoznavši projekt kao inovativan i društveno odgovoran projekt u području zaštite vode.
www.vzaktualno.hr