Već šestu godinu zaredom provodi se projekt „Zdravi tjedan“ kojem je namjera potaknuti učenike na samostalnu pripravu zdravih obroka te samostalnost u obavljanju kućanskih poslova.
Kao i svake godine, projekt ima određenu temu, a ove godine to su juhe i tijesta. Projekt je i natjecateljskoga karaktera jer se svakodnevno biraju pobjednici pojedinih razrednih odjela u razrednoj i predmetnoj nastavi, a zadnji dan održava se veliko finale.
Učenici razredne nastave birali su po četiri kuhara koja će predstavljati njihov razred. Dolaskom na radnu jedinicu učenicima su se dale upute za rad te im se objasnio recept. Njihov zadatak bio je napraviti brzu, jednostavnu i zdravu pizzu. Kako bi to bilo moguće, učenici su imali na izbor veliki broj namirnica poput sira, šunke, salame, kukuruza, maslina, gljiva, mrkve, tikvice, cvjetače, brokule, paprike, rajčice i brojnih začina. Oboružani kuhinjskim priborom i dobrom voljom učenici su prionuli na posao uz nadzor i podršku dežurnih učiteljica. Zadatak je bio najuspješniji za 1.d, 2.a, 3.a i 4.b razred koji su izborili svoje mjesto u finalu.
Zadatak nimalo nije bio jednostavniji za male majstore koji su se natjecali u različitim kućanskim poslovima. Dječak i djevojčica iz svakog razreda trebali su u što kraćem roku, a što točnije i urednije, zašiti gumb, obrisati mrvice sa stola, pomesti pod, zabiti čavao te oprati i obrisati posuđe. Učenici su pokazali zavidne vještine, a mjesto u finalu izborili su učenici 1.d, 2.a, 3.b i 4.c razreda.
Učenici predmetne nastave pripremali su složenija jela koja su im također bila objašnjena prije same pripreme. Osim kulinarskih vještina, učenici su morati timski surađivati te pravilno organizirati vrijeme i podijeliti poslove kako bi bili što uspješniji. Oni su također imali pomoć dežurnih učitelja. Petaši su pripremali žgance sa špekom i vrhnjem te palačinke, učenici šestih i sedmih razreda tjesteninu u bijelom umaku i palačinke, a osmaši tjesteninu s umakom od mljevenoga mesa i rajčice uz palačinke kao neizostavan desert. Naglasak je naravno bio na korištenju što zdravijih namirnica. Nakon napornoga kuhanja mjesto u finalu izborili su učenici 5.c, 6.c, 7.a i 8.b razreda.
Spretni i brzi majstori imali su veliku konkurenciju, a mjesto u finalu izborili su učenici 5.b, 6.b, 7.b i 8.b razreda.
S obzirom na to da je broj mjesta u kuhanju i obavljanju kućanskih poslova bio ograničen, svi ostali učenici predmetne nastave bili su potaknuti na sudjelovanje izradom stripa određene teme na satu razrednika. Tako su učenici petoga razreda imali priliku naučiti što su to zdravi kanape sendviči, raspravljalo se o važnosti povrća, namaza, brašnu koje je napravljeno od cjelovitoga zrna i sl. Tema je bila poziv na rođendan na kojem se poslužuju upravo zdravi kanape sendviči te kako bi pojedinci reagirali. Učenici šestoga razreda bavili su se važnošću vode te njenom ulogom u ljudskom organizmu. Sedmaši su se bavili temom zašto je važno prati voće i povrće, a osmi razredi pretilošću, anoreksijom i bulimijom. Svaki razred birao je najbolji strip koji je izložen u holu škole te zajedno s ostalim stripovima čini pravu malu zdravu izložbu vrijednu gledanja.
Kako bi učenici stekli što više znanja o važnosti zdrave prehrane, organizirano je predavanje Deana Šalamona, kliničkoga nutricionista u Općoj bolnici Varaždin. Predavanje je bilo posvećeno pravilnoj i zdravoj prehrani, poremećajima prehrane te bolestima koje uzrokuje. U prehranu je potrebno uključiti cjelovite žitarice, povrće i voće, a isključiti tvornički prerađenu hranu i onu koja sadrži jednostavne šećere ili tzv. prazne kalorije. Osim što je objasnio poznatu piramidu pravilne prehrane, Šalamon je naučio učenike i što znači broj porcija voća i druge hrane te kako pravilno odrediti količine pojedinih vrsta hrane kroz tzv. prikaz tanjura. Gospodin Šalamon osmislio je i jelovnik za užinu za učenike VI. osnovne škole. Zanimljivo i poučno predavanje potaknulo je mnoge učenike da na kraju predavaču postave brojna pitanja o zdravoj i nezdravoj hrani, a pozitivna povratna informacija dana je i na Vijeću roditelja.
Na kraju uzbudljivoga i poučnoga tjedna održano je finale u kojem su učenici koji su ga izborili ponovili svoj pobjednički jelovnik. Najuspješniji su bili kuhari 2.a razreda (Zrinka Hranjec, Katarina Kajić, Niko Odrljin, Elena Ciglar) te 5.c (Helena Kučej, Leona Dimovski, Niko Krečak, Tin Kocijan). Vrijedni majstori pripremali su se za finale vježbajući kod kuće i odrađujući brojne kućanske poslove na svoje zadovoljstvo i zadovoljstvo svojih roditelja. Najuspješniji su bili učenici 4.c (Matija Trojko, Leda Kuščer) te 6.b (Lana Đipalo, Alen Ozimec).
www.vzaktualno.hr