Za isti automobil Hrvat mora izdvojiti čak 117.510 kuna više od Slovenca. Riječ je o ekskluzivnom Audijevu modelu Q8 45 TDI, koji si rijetki Hrvati i Slovenci mogu priuštiti, ali i onima koji mogu to nije baš mala razlika u cijeni. Sličan je primjer i s također skupocjenim i luksuznim Mercedesom GLE 300d 4Matic. U Sloveniji košta 73.799 eura, što je otprilike 555.706 kuna, a u Hrvatskoj 657.325 kuna.
Tako velika razlika u cijenama prije svega je rezultat većih poreznih davanja koje Hrvatska ima u odnosu na Sloveniju. Osim što je opća stopa poreza na dodanu vrijednost (davek na dodanu vrednost, DDV) u Sloveniji 22%, a kod nas se PDV plaća 25%, u Sloveniji su manje trošarine na automobile. Slovenski “davek na motorna vozila” ne poznaje posebni porez na motorna vozila prema vrijednosti vozila, za razliku od hrvatskog modela. Slovenci plaćaju samo posebni porez prema ekološkoj komponenti, odnosno ovisno o ispustu CO2 pojedinog automobila. U Hrvatskoj se poseban porez na motorna vozila (PPMV) plaća i po ekološkom kriteriju ovisno o ispustu CO2 i prema vrijednosnom kriteriju.
Uz napomenu da Slovenci u sklopu trošarina dodatno oporezuju snažnije automobile, odnosno one koji imaju kubikažu veću od 2500 ccm, ali izdatak za taj namet nije posebno velik.
Hrvatska je, barem što se tiče jeftinijih vozila, učinila iskorak 2018. godine kada je u sklopu izmjene uredbe o načinu izračuna PPMV-a ukinula plaćanje trošarina prema vrijednosnoj komponenti za sva vozila čija je prodajna cijena manja od 150.000 kuna. To je ipak smanjilo krajnju cijenu jeftinijih automobila, odnosno onih koje građani najviše kupuju. Međutim, i većina tih automobila je u Sloveniji jeftinija.
Cijeli tekst pročitajte ovdje.
vzaktualno.hr/večernji.hr