Kilometarske kolone na autocestama znak su da je sezona počela, ali i trn u oku kako domaćih, tako i turista. Je li Hrvatska to mogla izbjeći i jesmo li po uzoru na ostale države Europske unije trebali uvesti vinjete ili satelitsku naplatu cestarine u Studiju 4 HRT-a komentirao je Radimir Čačić, čelni čovjek Reformista.
- Nesumnjivo je da su jedna od ključnih pretpostavki, temelja opravdanih za frustracije tih tisuća turista u sezoni, kako naših građana tako i stranih turista, točke naplate koje su u vrijeme kada sam osmislio, pokrenuo i realizirao tu kičmu hrvatskih autocesta, bile apsolutno domet – rekao je Čačić za HRT.
Kako naglašava, odluka da se autocesta plaća po kilometraži je za Hrvatsku, za razliku od na primjer Slovenije vrlo razumna, no u odnosu na prije desetak godina tehnologija je napredovala do toga da postoje slobodni prolazi s naplatom po prijeđenom kilometru.
- Dakle, GPS, elektronsko praćenje. Mi smo za to dobili 500 milijuna kuna od Europske unije, a rok da se to realizira bio je krajem prošle godine. Nije realizirano, a argumentacija o tome je bila da se 13 milijuna kuna štedi mjesečno. Mi zarađujemo mjesečno 13 milijuna ako uvedemo taj sustav, a ne samo da dobivamo protočnost – pojasnio je Čačić.
Na pitanje tko je dobio taj posao, Čačić odgovara: „Ide kako ide kod nas, padne prva nabava, padne druga i ja ću biti presretan da mi do sljedeće godine imamo taj sustav u upotrebi, no nisam ni u to nisam uopće siguran.”
tklopotan / vzaktualno.hr / hrt.hr