Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Hrvatska i svijet
  • Zbog dramatičnog porasta smrtnosti pješaka, automobilima se ugrađuju automatska kočenja, ali evo u čemu je ipak problem

Zbog dramatičnog porasta smrtnosti pješaka, automobilima se ugrađuju automatska kočenja, ali evo u čemu je ipak problem

Hrvatska i svijet
3. ožujka 2019.
mirela
859
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Broj pješaka koje svake godine ubijaju motorna vozila povećao se za 45% od 2009. godine, prema podacima američkog Zavoda za sigurnost na autocestama (IIHS), ali nova tehnologija koja je već dostupna u mnogim novim automobilima i terenskim vozilima trebala bi pomoći u preokretu tog trenda, međutim nije dostupna za svaki model, prenosi Poslovni.hr.

Zavod je testirao 11 različitih malih SUV-ova opremljenih sustavima za otkrivanje pješaka i automatskim kočenjem kako bi se utvrdilo je li svako vozilo identificiralo nekoga na njegovom putu ili ne, prenio je CNN.SUV-ovi su testirani vožnjom prema ljudskim lutkama, oponašajući stvarne situacije. Sigurnosni sustav za izbjegavanje pješaka oslanja se na fotoaparate, računala i ponekad radare. Dostupan je kao standardna oprema ili kao opcija na mnogim automobilima i SUV-ovima koji se danas prodaju.

Sustavi na modelima Honda CR-V, Subaru Forester, Toyota Rav4 i Volvo XC40 postigli su najbolje rezultate u testovima Instituta, dobivši ocjenu Superior. Sustavi Chevroletovog Equinoxa, Hyundai Kone, Kia Sportage, Mazde CX-5 i Nissan Rogue ocijenjeni su kao napredni, što je drugi najbolji rejting.Sustav na Mitsubishi Outlanderu ocijenjen je kao Basic, što znači da je bio minimalno dobro izveden, dok sustav u BMW-u X1 uopće nije nije prošao test.

Također, to je sustav (male brzine) dizajniran da radi samo do 60 kilometara na sat, ili oko 37 milja na sat, a prilikom testa BMW-ov brzinomjer možda je registrirao da je brzina malo brža od toga.

Većina proizvođača automobila pristala je uključiti automatski sustav kočenja u svoja vozila kao standardnu opremu u sljedećih nekoliko godina. U najosnovnijem slučaju, ovi sustavi su dizajnirani za automatsko kočenje u slučaju predstojećeg sudara s drugim vozilom, a izbjegavanje ljudi teži je izazov.

Ljudi su mnogo manji od automobila i budući da nisu napravljeni od tvrdog metala, manje su vidljivi radarskim sustavima, rekao je John Scally, glavni inženjer za aktivne sigurnosne sustave u američkom istraživačkom i razvojnom centru Honde. Također, ljudi se mogu kretati na teško predvidljive načine i često mogu biti skriveni iza vozila ili u gomili drugih pješaka. Oni mogu voziti bicikle ili gurati kolica, zbog čega je teško otkriti njihove ljudske oblike.

Većina sigurnosnih sustava će se oglasiti tonom ili bljeskajućim svjetlima upozorenja kako bi upozorili vozača da na putu ima pješaka. Ako vozač ne odgovori, ili jednostavno nema vremena, vozilo će automatski aktivirati kočnice. Čak i ako se udar ne može izbjeći, usporavanje vozila može značiti razliku između lakših ozljeda i smrtnih slučajeva, izjavio je David Aylor, upravitelj aktivnog sigurnosnog testiranja Instituta za osiguranje.

Iako relativno nova tehnologija, ovi su sustavi već napravili razliku u stvarnom svijetu, navelo se u zaključku Instituta. Na temelju statistike osiguranja, Institut je primijetio da je Subaru EyeSight sustav, dostupan od 2012. godine, smanjio stopu šteta vezanih za pješake za 35%.

www.vzaktualno.hr

mirela 1623 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

'KAJKAVCI U LISINSKOM' Čačić sa svojom posebnom savjetnicom na predstavljanju naše županije
Događanja
2019-03-03

Sljedeća Vijest

U Hrvatskoj gej turisti baš i nisu poželjni – evo rang liste zemalja u kojima su dobrodošli, ali i onih gdje 'ode glava'
Hrvatska i svijet
2019-03-04
Izdvojeno
Međunarodni dan obitelji obilježen i u DV Đurmanec
Događanja
20. svibnja 2025.
Alenka Kučić
Rekordna podrška županu Posavcu: U četiri godine više od 160 milijuna eura ulaganja u Međimurje
Događanja
20. svibnja 2025.
Alenka Kučić
Završen projekt uređenja vatrogasnog poligona i sportskog igrališta u Hrastovljanu
Događanja
20. svibnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Centar znanja Međimurja u novom ruhu – Infrastruktura dovršena, slijede nova ulaganja
Događanja
20. svibnja 2025.
Jozica
Video & fotogalerija
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
HDZ Varaždinske županije slavi tri i pol desetljeća rada: „Postigli smo povijesne rezultate, nikada više ulaganja i projekata”
Politika
18. ožujka 2025.
FOTO Mali Varaždinci proslavili najšareniji dan u godini! Njih 1500 zaplesalo na Europskom trgu
Fotogalerija
4. ožujka 2025.
Toplički fašnjak: Tradicija, veselje, šarenilo i kreativnost na ulicama Varaždinskih Toplica
Fotogalerija
3. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.