Nakon što je Ministarstvo unutarnjih poslova uputilo u javnu raspravu prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se drastično povećavaju kazne za prometne prekršaje, iz udruge Roda i pravobraniteljice za djecu Helence Pirnat Dragičević dolaze još, neki bi se zasigurno složili, drastičniji prijedlozi. Naime, predlažu zabranu vožnje djece u automobilu koji nema ugrađene sigurnosne pojaseve, a to se prema njihovom stajalištu odnosi na svu djecu do 18 godina, prenosi Jutarnji list.
Pravobraniteljica u tom slučaju predlaže da se svako izricanje prekršajne kazne zbog nepropisnog prijevoza djece motornim vozilima prijavi nadležnom Centru za socijalnu skrb radi poduzimanja mjera iz njihove nadležnosti jer roditelji i članovi obitelji često nepropisno prevoze djecu. Također se predlaže prijava Centru ako su djeca zatečena kako upravljaju osobnim automobilom, mopedom, motociklom, traktorom i teretnim vozilom ili ako voze bicikl bez kacige, svjetla, reflektirajuće opreme ili ako djeca, u slučaju smanjene vidljivosti, pješače kolnikom a nisu označena nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom.
Javna pravobraniteljica također predlaže da svi biciklisti do 18 godina starosti nose zaštitnu kacigu. Osim toga, traži i uvođenje zabrane pušenja u vozilima tijekom vožnje te obveznu ugradnju uređaja za kontrolu alkoholiziranosti vozača u motorna vozila kojima se organizirano prevoze djeca.
Ministarstvo unutarnjih poslova prije mjesec i pol dana u javnu je raspravu uputilo prijedlog Zakona koji je pobudio velik interes stručne i opće javnosti. MUP izmjenama Zakona predlaže drastično povećanje kazni za počinitelje prometnih prekršaja, a najdrastičnija je novina privremeno oduzimanje vozila do pravomoćnog okončanja prekršajnog postupka.
Prema prijedlogu, vozilo može biti oduzeto vlasniku koji nije počinio prekršaj, ali je vozilom upravljao netko drugi i napravio prekršaj. Stoga Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika traži pojašnjenje znači li ova odredba će se vozila u vlasništvu pravnih osoba (autoškola, taxi, rent-a-car, teretna vozila, kombi vozila, autobusi) kojima bi bio počinjen prekršaj oduzimati stvarnim vlasnicima iako je prekršaj počinio zaposlenik te pravne osobe ili neka treća osoba. Udruga upozorava na Ustavom zajamčenu nepovredivost prava vlasništva te traži pojašnjenje opravdanosti i postizanja svrhe kažnjavanja oduzimanjem vozila koje nije u vlasništvu prekršitelja.
MUP predlaže i drastično povećanje novčanih kazni za počinitelje pojedinih prekršaja. No, u Hrvatskim autocestama smatraju kako predložene kazne za obijesnu vožnju na autocestama nisu dovoljne pa predlažu da se slalom vožnja autocestom, pretjecanje po zaustavnoj traci, požurivanje automobila ispred sebe “blendanjem” ili trubljenjem, umjesto s predloženih 2 tisuće kuna, kažnjava s 3 tisuće kuna.
Također predlažu povećanje kazne za nekorištenje zimske opreme, za fizičke osobe s predloženih 700 na tisuću do dvije tisuće kuna, a za pravne osobe od 3 do 5 tisuća kuna. HAC također traži da vozila u kvaru vlasnici sa zaustavne trake uklone najkasnije sat vremena od zaustavljanja. U suprotnom to će o trošku vlasnika učiniti nadležni za održavanje prometnice.
www.vzaktualno.hr/novac.jutarnji.hr