Prije nekoliko godina društvene su mreže mnogima postale dio svakodnevnice, a tolika količina virtualnog života počela je donositi i raznorazne probleme.
Znanstvenici sa sveučilišta u Pittsburgh ispitali su korisnike društvenih mreža o njihovim navikama i raspoloženju dok ih koriste. Rezultati istraživanja su vrlo zanimljivi, a prenosi ih Metro portal.
Istraživanje je obuhvatilo 1.787 ljudi od 19 do 32 godine, a odnosilo se na Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine i LinkedIn. Prvi rezultat koji su istraživači dobili pokazuju da što više vremena mlada osoba provodi na društvenim mrežama, to je sklonija depresiji.
Pitate se kako društvene mreže utječu na depresiju? Osim što izazivaju osjećaj ljubomore već i opsjednutost životom druge osobe. Na kraju, to nas vodi do ubjeđenja da svi žive bolje i sretnije od nas samih. Znanstvenici su kasnije došli i do rezultata koje mreže čine da se najviše osjećamo pod stresom i manje vrijedno - na prvom mjestu našao se Instagram, a na posljednjem YouTube koji ni najmanje nije utjecao na zdravlje korisnika.
Stručnjaci upozoravaju da će ovakav efekt mreže imati upravo na one pojedince koji imaju sklonosti biti depresivni, ponajviše zbog niskog samopouzdanja koje nikada nisu izgradili.
foto: dreamstime.com
a.kučić/vzaktualno.hr/metroportal