Varteks, jedna od najpoznatijih hrvatskih modnih kuća, kroz godine je prošla kroz različite faze, no jedno ime se izdvojilo kao simbol uspjeha – Di Caprio, ali njezin početak nije bio slučajan. O nastanku ove modne marke te samom nastanku njegovog imena za Varteksov projekt "90 priča za 90. rođendan" govorili su Željka Puhalović, dizajnerica prvih kolekcija Di Capria te Josip Tot, nekadašnji direktor Vartimpeksa.
Odluka da se stvori nova marka bila je odgovor na tržište koje je tražilo modernu, sofisticiranu odjeću. Prethodna Varteksova modna marka, Philippe Vartin, bila je usmjerena na viši segment tržišta, no ime je zvučalo previše francuski za englesko tržište, gdje je Varteks želio osnažiti svoju prisutnost.
- Philippe Vartin bio je profinjena marka, po mome mišljenju bolje prihvaćena nego što je Di Caprio - ispričala je Puhalović.
Philippe Vartin prestao se proizvoditi te je početkom devedesetih godina nastao brand Di Caprio, namijenjen mladim poslovnim ljudima, urbanim i trendovskim kupcima koji su tražili odijela od vrhunskih tkanina. Di Caprio je tada nastojao spojiti luksuz s mladenačkim duhom, uz vrhunske materijale i moderni dizajn.
- U timu koji je stvarao Di Caprio bila sam jedini dizajner. Dizajnirala sam prvu kolekciju i živjela s tom robnom markom sve do 2000. godine - ispričala je Željka Puhalović.
Odakle uopće ideja za ime Di Caprio?
Ime je zapravo nastalo zahvaljujući Varteksovoj suradnji s engleskom agencijom Christies Agency. Partner agencije, Luigi Di Caprio, pristao je da marka nosi njegovo ime, čime je stvoren temelj za brand koji će postati prepoznatljiv diljem svijeta. U svibnju 1992. godine, ime Di Caprio službeno je registrirano i zaštićeno, a Luigi je potpisao pismeni pristanak.
- U kratkom pismu ispisanom rukom na komadiću papira i naslovljenom na gospodina Sidneya Christieja, vlasnika Christies Agency, gospodin Luigi izjavio je kako se slaže da Varteks svoj novi brand nazove Luigi Di Caprio te je izrazio nadu da će Di Caprio jednog dana postati etablirani brand, baš kao što je to Georgio Armani - ispričao je Tot.
Iako su se razmatrala i druga imena, poput Paulo Di Caprio ili Giovanni Di Caprio, konačna odluka bila je da marka nosi jednostavno i elegantno ime - Di Caprio.
Serijal o Varteksu
Varteks je 2008. godine, povodom obilježavanja 90 godina poslovanja, pokrenuo projekt „90 priča za 90. rođendan Varteksa", u kojem su bivši zaposlenici podijelili svoje uspomene. Na temelju tog projekta odlučili smo napraviti serijal tekstova o povijesti Varteksa, ispričan riječima onih koji su je stvarali. Ostale priče poput suradnje s Žuži Jelinek i anegdoti o Titu i rakiji možete pronaći OVDJE.
n.p.bajz/vzaktualno.hr