Prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta, po broju međunarodnih posjetitelja Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu. Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini te prognozu za rast u 2017., ali i uvid u najbrže rastuće gradove te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.
Najposjećenije su azijske i europske metropole
Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja. Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja. U prvih 20 odredišta su i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag. Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.
Gradovi pokreću gospodarski rast
Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta. Naime, globalno je BDP rastao 21,8 posto od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja se u istom razdoblju povećala 41,1 posto te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a. Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi. U prvih 20 odredišta po potrošnji su i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.
Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije
Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka (24 posto, Chengdu (22,7 posto) i Colombo (20,3 posto). Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4 posto te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2 posto su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija, Varšava i Budimpešta.
Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira s obzirom na destinaciju
U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica posjetitelja dolazi poslovno. S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2 posto turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7 posto potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6 posto) te u Pragu (29,3 posto), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46 posto potrošnje na putovanju), Osaki (43,4 posto) ili Tokiju (43,1 posto). Smještaj može biti najveći trošak pri posjetu Parizu (44,8 posto potrošnje na putovanju), Milano (40,4 posto) i Rim (40,4 posto). Zahvaljujući učinkovitim sustavima prijevoza, na ovu stavku najmanji uvid u potrošnji odlazi u Londonu (4,3 posto), Singapuru (4,6 posto) te u Hong Kongu (4,6 posto).
- Sve više ljudi posjećuje gradove zbog razonode ili iz poslovnih razloga, a znamo da u njima traže iskustva prilagođena njima - rekao je Carlos Menendez, predsjednik za poslovna partnerstva u kompaniji Mastercard.. Dodao je da će gradovi koji zadovolje ova očekivanja postati još posjećeniji i ostvarivati koristi koje donose povećani broj posjetitelja te njihova veća potrošnja.
www.vzaktualno.hr/mastercard