Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • PR članak
  • Zone posebnog uređenja prometa

Zone posebnog uređenja prometa

PR članak
12. svibnja 2021.
N.K.
869
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Pješačka zona

Pješačka zona je uređena prometna površina koja je prvenstveno namijenjena za kretanje pješaka i u kojoj nije dozvoljeno kretanje motornih vozila osim onih s posebnom dozvolom.

Zona smirenog prometa

Zona smirenog prometa je područje u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom, u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena. Obilježava se propisanim prometnim znakom kao i završetak iste. Mjera je predstavljena 1980. u Njemačkoj, a često se opisuje kao „živa ulica“ u kojoj apsolutnu prednost imaju pješaci, a motorna vozila tek mogu s velikim oprezom proći kroz nju.

Zona 30

Zona 30 odnosi se na gradsku zonu u kojoj je ograničena brzina vožnje na 30 km/h. Takvo ograničenje je postavljeno zbog rezultata studija koje pokazuju da pješaci imaju 90 % šanse preživljavanja prometne nesreće ako se vozilo kretalo 30 km/h ili manje. Kod brzine od 45 km/h šanse za preživljavanje padaju na 50 %. Vjerojatnost pogibelji pješaka povećava se 8 puta kod brzine vozila od 50 km/h u odnosu na 30 km/h.

U veljači 2020. Održana je Globalna ministarska konferencija o sigurnosti prometa kojoj je domaćin Svjetska zdravstvena organizacija. Stockholmska deklaracija je zaključni dokument te konferencije na kojoj su se okupili ministri i prometni stručnjaci iz 130 zemalja svijeta.

Između 18 zaključaka, ističe se potreba za uvođenjem ograničenja brzine na 30 km/h u svim gradskim zonama gdje se miješa promet motornih vozila s ranjivim sudionicima prometa - pješacima i biciklistima. Cilj Deklaracije je smanjiti broj žrtava prometa za 50 % do 2030. godine na putu prema „Viziji 0“ – 0 žrtava i teških ozljeda u prometu do 2050. godine te podržati održivu mobilnost.

Prema zaključku Deklaracije broj 11 zone 30 se ne uvode samo tamo gdje postoje jaki dokazi da veća brzina od te nije opasna. Što znači da su takve zone potrebne u svim urbanim sredinama gdje ljudi žive, rade, kupuju ili se djeca igraju. Za efikasno smanjenje brzine na 30 km/h nije dovoljno postaviti znak nego bi bile potrebne fizičke mjere poput sužavanja kolnika, povišenih pješačkih prijelaza ili križanja kao i pojačanje represivnih mjera.

Europska komisija pozdravila je Stockholmsku deklaraciju kao niz mjera koje će osigurati smanjenje broja žrtava, ali i imati blagotvoran učinak na kvalitetu zraka i klimatske promjene.

Neki gradovi pokazuju još veću spremnost za promjene poput Londona koji bi 2021. trebao uvesti zonu 24 u poslovnom središtu kako bi smanjili broj automobila za 25 % do 2030. godine odnosno 50 % do 2044. godine. U poslovno središte svakodnevno na posao dolazi oko 300.000 ljudi, a gradski oci ističu da je odlično povezano metroom, autobusnim linijama i biciklističkim stazama. U mnogim europskim gradovima trenutno traju rasprave oko uvođenja ograničenja brzine na 30 km/h na svim gradskim ulicama. U Dublinu je to već provedeno. U Španjolskoj i Nizozemskoj parlamenti su izglasali da najveća dopuštena brzina u naseljenim područjima bude 30 km/h.

Ograničenje brzine na gradskim ulicama nije jednostrana mjera već su potrebne i druge mjere poput razvoja javnog prijevoza, prilagodbe infrastrukture kao i podizanje svijesti građana te edukacija. Nadajmo se da ćemo do 2030. i na hrvatskim ulicama vidjeti više zona 30, zona smirenog prometa i pješačkih zona.

Sadržaj je preuzet sa www.zakoci.eu, web stranice koja prati projekt Take a brake! (zakOČI). Cilj projekta je okupiti sve sudionike u prometu, donositelje odluka, stručnjake, studente, policiju, roditelje, odgojitelje, širu zajednicu i – djecu, kako bi zajedno promišljali i razvijali sigurna prometna rješenja.

Ovaj prilog omogućuje Odjel logistike i održive mobilnosti Sveučilišta Sjever (https://www.unin.hr/tehnicka-i-gospodarska-logistika-kc/opce-informacije/).

vzaktualno.hr

N.K. 11180 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

Uoči obilježavanja Međunarodnog dana sestrinstva OB Varaždin posjetio predsjednik Hrvatske komore medicinskih sestara
Događanja
2021-05-12

Sljedeća Vijest

policija
Posvađali se zbog prskanja korova – kod 64-godišnjaka koji je prijetio drugom muškarcu pronađena hrpa oružja
Crna kronika
2021-05-12
Izdvojeno
Stiže prvi pravi ljetni toplinski val! Svugdje će biti vruće, sjever Hrvatske pod udarom
Hrvatska i svijet
18. lipnja 2025.
Alenka Kučić
Crvenolisna bukva iz Novog Marofa je prvo Stablo godine Varaždinske županije
Događanja
18. lipnja 2025.
Alenka Kučić
Varaždin u kvalifikacije za Konferencijsku ligu kreće protiv portugalske Santa Clare – nisu baš oduševljeni!
Sport
18. lipnja 2025.
Alenka Kučić
Uspješan Festival nordijskog hodanja i pješačenja ‘Lepoglava 2025.’, sudjelovalo petstotinjak hodača
Sport
18. lipnja 2025.
Alenka Kučić
Video & fotogalerija
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Povijest Krapine na malo drugačiji način…..
Fotogalerija
8. lipnja 2025.
FOTOGALERIJA Počela Maturantika: Stotine veselih maturanata prošetale Varaždinom
Fotogalerija
21. svibnja 2025.
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.