Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka, najavio je velike promjene u algoritmu koji uređuje početnu stranu, to jest rubriku "Novosti" (News Feed) Facebooka pa će tako od sada prioritet biti na "smislenim društvenim interakcijama" nad "relevantnim sadržajem", čime će se osigurati da je vrijeme provedeno na Facebooku "dobro provedeno", piše Guardian, a prenosi Jutarnji.hr.
Konkretno, to znači da će Facebook davati manji značaj i doseg postovima, fotografijama i video klipovima koje dijele mediji i poslovne organizacije - Zuckerbergovim riječima, prioritet više neće biti na "javnom sadržaju", nego na sadržaju koji su proizveli naši prijatelji i članovi obitelji.
- Ravnoteža na News Feedu se prebacila s najvažnije stvari koju Facebook može učiniti, a to je da nas međusobno povezuje. Osjećamo odgovornost da naše usluge nisu samo zabavne za korištenje, nego da budu i na dobrobit ljudi - napisao je Zuckerberg u dužem Facebook postu.
Kako piše Guardian, čini se da su ove promjene zamišljene i kao odgovor na kritike koje je Facebook trpio tijekom cijele prošle godine, a prema kojima je ova društvena mreža odgovorna za širenje dezinformacija, pomoću kojih se utjecalo i na izbore u SAD-u krajem 2016. godine, ali i za eksploatiranje ljudske psihologije sa svrhom stjecanja profita.
Ova promjena će najznačajniji učinak imati na medije koji proizvode vijesti, budući da su posljednjih godina mnogi od njih svoj sadržaj koji promoviraju na Facebooku prilagodili još uvijek važećem algoritmu News Feeda. Zuckerberg je priznao da će ove promjene vjerojatno rezultirati u smanjenju vremena koji korisnici provode na Facebooku, što bi moglo imati i negativne posljedice za tvrtku, makar kratkoročno.
www.vzaktualno.hr/jutarnji.hr