Župan Varaždinske županije, Anđelko Stričak, održao je radni sastanak u utorak s članom uprave Hrvatskih cesta, Alenom Leverićem, i njegovim suradnicima. Na sastanku su razmatrane važne teme vezane za infrastrukturne projekte u županiji.
Jedna od glavnih tema bila je izgradnja prve faze brze ceste Varaždin - Ivanec - Krapina. Ovaj projekt predstavlja ključnu prometnu poveznicu te će poboljšati kvalitetu prometa u regiji. Također, raspravljalo se o izgradnji sjevernog kolnika brze ceste na dionici od čvorišta Varaždin do čvorišta Cerje Tužno, kao i o izgradnji druge trake Varaždinske obilaznice.
Na sastanku se također razgovaralo o rekonstrukciji raskrižja, odnosno rotora, u naseljima Gojanec i Hrašćica. Ovi infrastrukturni zahvati imaju za cilj poboljšati sigurnost i protočnost prometa u tim područjima.
Radni sastanak je pružio priliku za razmjenu informacija i usklađivanje daljnjih koraka u realizaciji ovih važnih projekata. Župan Stričak i član uprave Hrvatskih cesta, Alen Leverić, izrazili su zajedničku predanost unapređenju prometne infrastrukture i stvaranju boljih uvjeta za stanovnike Varaždinske županije.
Župan Stričak objasnio je kako su na radni sastanak pozvani svi načelnici i gradonačelnici na čijim se područjima odvijaju investicije.
-U razdoblju od 2021. do 2027. godine na područje Varaždinske županije će se samo iz programa Hrvatskih cesta sliti oko 100 milijuna eura investicija, a to je ono što nas veseli. Rotor Motičnjak je završen, u Knegincu se završava, a u idućih par mjeseci počinjemo graditi rotor u Bednji. U pripremi je natječaj za izgradnju rotora u Hrašćici, a potom i u Gojancu - rekao je Stričak i dodao:
-Nikad se toliko investicija od strane Hrvatskih cesta nije slilo na područje Varaždinske županije kao sad.
Istaknuo je potom župan kako se završava izgradnja istočne obilaznice Novog Marofa, u pripremi je izgradnja istočne obilaznice Varaždina, a bilo je riječi i o Podravskoj magistrali.
-Svjedočimo i izgradnji brze ceste Varaždin-Ivanec-Lepoglava-Krapina. Za prvi dio je natječaj raspisan, do kraja ćemo godine znati izvođača i potom sklopiti ugovor za izvođenje radova. Razgovarali smo i o nastavku te ceste i svi smo se usuglasili da bi bilo najbolje da ona od Lepoglave nastavi prema Bednji i potom prema Krapini. Bio je ovo zaista konstruktivan, dobar sastanak i donesen je zaključak da bi bilo dobro da se sastanemo svakih šest mjeseci kako bismo vidjeli gdje smo s tim investicijama i što je pred nama - zaključio je župan Stričak.
Hrvatske ceste su predstavile trenutno stanje svojih projekata, a Leverić je pohvalio aktivnu suradnju županije u ostvarivanju tih projekata. Hrvatske ceste su na radnom sastanku predstavile nekoliko važnih projekata koji su u završnoj fazi realizacije.
-Ovdje smo danas prezentirali nekoliko bitnih projekata koji su u završnoj fazi realizacije – to je brza cesta Varaždin-Ivanec-Lepoglava, koja kasnije ide prema Bednji, Jesenje, Krapini i Đurmanec. Konkretno, vrijednost ovih projekata iznosi 25 milijuna eura bez PDV-a. Trenutno su ponude otvorene, a stručne službe Hrvatskih cesta analiziraju postojeće ponude kako bi donijele odluku o izvođaču u određenom vremenskom roku - poručio je Leverić.
Drugi vrlo važan projekt koji je predstavljen je istočna obilaznica Grada Varaždina. Leverić je istaknuo ogromne gužve koje se stvaraju, posebice kod rotora kod Bauhausa te rotora kod "Kišičeka".
-Hrvatske ceste su krenule u izgradnju nove prometnice koja uključuje novi nadvožnjak, sličnih gabarita i dimenzija kao i postojeći Vilka Novaka, te će se završiti kod rotora Kišiček. Ova cesta bit će potpuno sigurna za sve sudionike prometa, uključujući pješake, bicikliste i automobile - objasnio je Leverić.
Leverić je rekao kako će do kraja ove godine biti raspisana dva još vrlo zahtjevna projekta. Prvi je rotor u Gojancu, koji će biti prvi turbo rotor u Varaždinskoj županiji i drugi u Republici Hrvatskoj. Također, projektirat će se rotor u Hrašćici kako bi se olakšao intenzivan promet kamiona i vozila prema Sračincu i Cestici.
-Razgovarali smo i o drugim projektima, a danas je donesena odluka o izgradnji rotora u Bednji. Cijena ovog rotora iznosi više od milijun eura. Zahvaljujem županu na potpisivanju ugovora, a sada trebamo uskladiti dinamiku izvođenja radova s našom poslovnom jedinicom - rekao je Leverić.
Kako je Leverić objasnio, u tijeku je završavanje projekta u Knegincu – rotor Kneginec i priprema za "rotor Kneginec 2" koji će se proširiti prema Novom Marofu i koji će rasteretiti promet u području Kneginca i podići razinu sigurnosti.
Osvrnuo se zatim Leverić i na novomarofsku zaobilaznicu istaknuvši kako je riječ o velikom projektu vrijednom preko 14 milijuna eura, koji se napokon ostvaruje.
-Taj projekt je bio u ladici od 1980-ih godina. Zahvaljujući Hrvatskim cestama, županu kao tada saborskom zastupniku, projekt je obnovljen, složen je i sad je gotov. Grad Novi Marof će napokon imati zaobilaznicu, a s tom činjenicom u ovom periodu Hrvatske ceste će uložiti blizu 100 milijuna eura u ovo područje, a Varaždinska županija, Grad Varaždin i cijelo ovo područje će biti sigurnije za sve u prometu - naglasio je Leverić.
Među projektima koje je najavio Leverić jesu i rotor u Selniku, signalizacija državnih cesta prema Lepoglavi i dio od Cestice do Ludbrega te raskrižje u Cestici, kao i raskršće u Međimurju za koje su dobivena financijska sredstva iz EU fondova.
md/vzaktualno.hr