Mogli bismo reći kako današnji svijet voli ekstrovertirane osobe, osobe koje mnogo pričaju, s lakoćom ostvaruju i održavaju kontakt s velikim brojem ljudi, koje vole timski rad i brzo rješavaju praktične probleme. Međutim, znanstvenici tvrde kako je otprilike jedna četvrtina ljudi introvertirana!
Kakve su uopće njihove šanse za uspjeh na poslovnom i društvenom planu, otkrila je u intervjuu za njemački magazin Brigitte Sylvia Löhken, govornica, life coach i stručnjakinja za introverte.
- Svi se rađamo sa sklonošću intro - ili ekstraverziji, ali to još ništa ne znači. Kako će se razviti naša osobnost uvelike ovisi o našim uzorima i kulturi u kojoj odrastamo. Otprilike polovina naše osobnosti se razvije pod utjecajem socijalne okoline - objašnjava Löhken.
- Ako roditelji objasne svojem djetetu da je sve u redu i onda ako imaju samo jednog ili dva prijatelja, dijete se može sjajno razviti i izgraditi dobre kontakte s drugima. Introvertirana djeca će doživjeti uspjeh kao i ekstrovertirana, samo što će doživjeti drugačiji uspjeh - dodaje.
Postoji mnogo introvertiranih osoba koje su postale uspješne u čak izrazito ekstrovertiranim zanimanjima. To su npr. američki političar Al Gore, glumci Clint Eastwood, Audrey Hepburn, Gwyneth Paltrow, Johnny Depp i Julia Roberts, redatelj Steven Spielberg, košarkaška zvijezda Michael Jordan i mnogi drugi. Naime, introverzija nije isto što i stidljivost. Stidljivost je usko povezana s anksioznošću, a glavna karakteristika introvertiranih osoba je ta, da ih preveliki društveni kontakt iscrpljuje.
- Introverti veoma brzo postanu prestimulirani. U njihovim se glavama događa velika električna aktivnost. Čak i onda kada sjede sasvim mirno i tiho, u njihovim glavama se uvijek događa više. Većina mirnih ljudi ne može podnijeti toliko vanjskih podražaja kao ekstrovertirane osobe. Introverti tada postanu umorni i razdražljivi - kaže Löhken i dodaje kako smatra da su najveće prednosti introvertiranih osoba njihova savjesnost, koncentracija i analitičko razmišljanje. Pored toga, dobri su promatrači i slušači. Vole raditi dugo i nesmetano na projektima, a posebno korisni mogu biti u pregovorima.
S obzirom na to da je u poslu najvažnija samopromocija, što introverti ne rade, Löhken smatra kako bi introvertirane osobe morale svojim nadređenima dati do znanja koje su njihove sposobnosti.
- Jednom sam imala klijenticu koja svojoj šefici nije bila dovoljno ekstrovertirana i kojoj je rečeno da ode. I otišla je, a bivša šefica je ostala bez vrijedne zaposlenice. Naprosto nije znala koliko je žena bila sposobna! Upravo to moraju introverti naučiti u svojoj poslovnoj svakodnevici. Onima koji to moraju znati, moraju jasno pokazati što sve mogu postići! Svojim klijentima uvijek savjetujem da vode bilješke o svojim uspjesima. To im pomaže kako bi svoja postignuća sebi učinili vidljivima. Introverti nepopravljivo podcjenjuju svoje uspjehe i misle kako se uspjeh podrazumijeva. Važno je da postaunu svjesni svojih uspjeha. Ako zapišem što sam postigla, to će ostati zabilježeno i u mojoj glavi. Ako to činim redovito, naučit ću biti svjesna svojih uspjeha, a to će jačati moj osjećaj vlastite vrijednosti. Tada automatski zračim novom uvjerljivošću, jer znam što mogu ponuditi!
Izgleda da zaista nije važno kojoj grupi pripadamo: bilo da smo ekstravertirane ili introvertirane osobe, posjedujemo određene kvalitete i trebali bi smo ih upotrijebiti i potruditi se da ih i drugi prepoznaju.
www.timeout.hr/VJ