U utorak su u hotelu Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama predstavljeni turistički rezultati Krapinsko-zagorske županije za 2018. godinu. Rezultate su predstavili župan Željko Kolar i voditeljica Ureda županijske Turističke zajednice Sanja Škrinjar.
Osim po dobrim rezultatima, koji uključuju daljnji rast u dolascima (12,27 %) i noćenjima (7,44 %), 2018. godina ostat će zapamćena i po tome što je Krapinsko-zagorska županija na Danima hrvatskog turizma proglašena najuspješnijom turističkom destinacijom kontinentalne Hrvatske, dok je u finalnom izboru za najbolju turističku destinaciju u Hrvatskoj, zauzela drugo mjesto.
– Na Danima turizma u Hvaru Krapinsko-zagorska županija proglašena je najboljom turističkom destinacijom kontinentalnog turizma, a ušli smo u finale kao jedna tri najbolje turističke destinacije – istaknuo je Kolar pritom zahvalio svim turističkim djelatnicima na području Krapinsko-zagorske županije, svim djelatnicima i radnicima u turizmu, županijskoj Turističkoj zajednici kao i svim turističkim zajednicama područja koje djeluju u županiji.
– Samo sa sinergijom brendiranja Zagorja kao destinacije, a poslije pružanje individualne kvalitete i prednosti u odnosu na ostale, došli smo do takvih rezultata – rekao je župan Željko Kolar i spomenuo samo neke od brojki u turizmu vezanih za Krapinsko-zagorsku županiju u protekloj godini.
– Zabilježen je 159.191 dolazak na području Krapinsko-zagorske županije i 348.694 noćenja. U odnosu na 2017. godinu to je 17.398 dolazaka više i 24.143 noćenja više. Riječ je o rastu od 12,27 posto u dolascima i 7,44 posto u noćenjima – istaknuo je Kolar i pritom naglasio kako je prošle godine probijena brojka od 3 tisuće registriranih komercijalnih ležajeva i da se broj ležajeva povećao za 364 u odnosu na 2017. godinu. – Sada smo s brojem ležajeva u hotelskom smještaju i broju ležaja kod privatnih iznajmljivača došli u odnos 50 naprema 50 posto. Nama kao županiji jest tendencija da se povećava broj smještajnih kapaciteta u hotelskom smještaju, a da nakon toga prati i privatni smještaj. Uspjeli smo zadržati kontinuitet popunjenosti hotela svih 365 dana u godini. Zbog toga se razlikujemo od nekih drugih destinacija koji imaju maksimum svoje turističke sezone u ljetnim mjesecima. Da smo ozbiljna turistička destinacija govori i to da imamo preko 720 tisuća kupača kroz godinu, naše muzeje posjeti oko 200 tisuća posjetitelja, a Svetište Majke Božje Bistričke posjeti između 950 tisuća i milijun hodočasnika. Zaokružujemo sliku i vjerujem da s onim što radimo i pripremamo u 2019. godini da ćemo zadržati taj kontinuitet rasta kojeg imamo pet godina – rekao je župan Kolar.
Voditeljica Ureda Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar osvrnula se na još neke turističke pokazatelje.
– Najvažnija tržišta su nam Slovenija, zatim Njemačka, Poljska, Bosna i Hercegovina, Italija, Izrael u manjoj mjeri, Češka, a posebno nam je interesantno „novo“ tržište, a to je Danska. Naime, 750 dolazaka turista ostvareno je u 2018. godini, koji se zadržavaju prosječno 5,29 dana. Posebno veseli je rast kod domaćeg tržišta od 5,5 posto u noćenjima, a kod slovenskog tržišta to je 12,75 posto, Poljske 8,87 posto. Što se tiče dolaska i noćenja turista iz hrvatskih županija dolaze, na prvom mjestu je Grad Zagreb, potom Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija – kazala je Škrinjar.
Tako je iz Grada Zagreba ostvareno u 2018. godini 45.963 noćenja, iz Splitsko-dalmatinske 25.884 noćenja, a iz Primorsko-goranske 22.400 noćenja. Slijede Istarska županija, Zagrebačka, Osječko-baranjska, Zadarska, Varaždinska, Dubrovačko-neretvanska, Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska, Šibensko-kninska, Sisačko-moslavačka, Međimurska, Karlovačka, Krapinsko-zagorska, Koprivničko-križevačka, Bjelovarsko-bilogorska, Požeško-slavonska, Virovitičko-podravska, Ličko-senjska županija. Iz spomenutih županija u 2018. ostvareno u 2018. godini 187.561 noćenja.
– Veseli nas da nas posjećuju turisti iz morskih destinacija koji posjećuju Krapinsko-zagorsku županiju za odmor nakon završetka ljetne sezone – naglasila je Škrinjar i dodala kako najviše gostiju dolazi individualno, a to je brojka od 70 posto takvih dolazaka, dok je 30 posto agencijskih dolazaka.
Škrinjar je spomenula kako, što se tiče dolaska i noćenja prema područjima turističkih zajednica, najveći broj se ostvaruje na području Turističke zajednice područja Općine Tuhelj, grada Klanjca i općine Veliko Trgovišće, potom Turističke zajednice Srca Zagorja (Pregrada, Zabok, Krapinske Toplice, Sv. Križ Začretje i Bedekovčina), a zatim slijedi Turistička zajednica općine Stubičke Toplice. Interesantno je područje Oroslavja gdje je porast kod pansiona ZAGI od 40,58 posto u odnosu na 2017. godinu.
Što se tiče posjetitelja u kupalištima, Škrinjar je istaknula kako su najposjećenije bile Terme Tuhelj s 307.279 dolazaka, potom Terme Jezerčica s 179.733 dolazaka, Krapinske Toplice s 157.061 dolazaka i Stubičke Toplice s 85.393 dolazaka što znači da je porast posjetitelja na kupalištima tijekom 2018. u odnosu na 2017. godinu iznosio 6,5 % odnosno 44.538 posjetitelja više. U 2018. godini bilo je 729.466 posjetitelja dok je u 2017. taj broj iznosio 684.928 posjetitelja. Što se tiče broja posjetitelja u muzejima, ostvareno je 198.986 posjeta, a najposjećeniji je Muzej krapinskih neandertalaca s 90.373 posjetom, a slijedi Muzej Selo Kumrovec s 51.587 posjetom i Dvor Veliki Tabor s 26.271 posjetom.
Župan Kolar osvrnuo se i na potpore Hrvatske turističke zajednice, koja je ukupno za područje županije odobrila potpore u iznosu od 622 tisuće kuna, što je manje za 2 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije.
– Potez smanjivanja novaca za zajedničko oglašavanje i izmjena pravilnika je loš potez. Iako će u 2019. godini neće utjecati na broj dolazaka i noćenja u 2019. godini, loš je kao poruka. Republika Hrvatska ima za rast dolazaka i noćenja većih kapaciteta u kontinentalnom turizmu i moru. Krapinsko-zagorska županija izdala je preporuku da ostane paušal u iznosu od 150 kuna po krevetu. Vjerujemo da će našu preporuku prihvatiti sve općine i gradovi i time dati dodatni vjetar u leđa privatnim iznajmljivačima i investitorima. Za velike investicije i izgradnju velikih hotela vrlo je opsežna prijava. Kako se već sada najavljuje vraćanje ekonomske krize 2020. godine već su sada počeli investitori hoće li ulagati ili ne. Očekujemo da će u Krapinsko-zagorskoj županiji u 2019. godini krenuti barem jedna investicija u hotele koja bi povećala broj smještajnih kapaciteta za 200 ili 300 ležajeva. Također, došlo je vrijeme da krenemo u rebrendiranje u pojedinim sektorima i na taj način ćemo postići još veću prepoznatljivost i ići ćemo ciljano prema pojedinim skupinama gostiju koji bi trebali doći na područje Krapinsko-županije. Taj novac kojeg ćemo uložiti u brendiranje nije novac koji nije na raspolaganju od Turističke zajednice nego je to novac osigurati iz proračuna Krapinsko-zagorske županije – zaključio je župan Kolar.
Svoj osvrt na turističke rezultate dao je i vlasnik hotela Villa Magdalena Ivan Petrović.
vzaktualno.hr / www.kzz.hr