- Varaždinci se najčešće žale upravo na taj prometni čep, i pješaci, i biciklisti i oni koji prolaze bilo putnički, bilo tranzitom, i svi smo svjesni tog problema. Imali smo jedno rješenje, zapravo skicu iz 2007. godine, ali je ona osiguravala samo podvožnjak, dakle komunikaciju Miškinina - Anina ulica, ali nije omogućava da se skreće u smjeru sjever - jug – istaknuo je gradonačelnik Ivan Čehok.
Danas prezentirano rješenje potpuno je novo u Hrvatskoj, nitko ga još nije izveo, dodao je gradonačelnik:
- Ovo rješenje omogućuje kružni tok ispod samog prijelaza, a iznad omogućuje trg, tako da gore uopće ne bi bilo prometa. Naravno, čuva koridor željeznice i omogućuje da se u podzemlju ide na sve četiri strane. Mislim da je projekt više nego uspio, napravit ćemo građevinsku i sve ostale studije, većinu suglasnosti smo dobili, a na nama je da to prijavimo na europske projekte i nadamo se sredstvima. Čekali smo 50 godina, a sad vjerujem da u sljedećih četiri, pet godina možemo tak prometni čep odstraniti.
Čehok je dodao kako je riječ o revolucionarnom projektu, a izradio ga je prof. dr., Božo Soldo, preočelnik Odjela za graditeljstvo Sveučilišta Sjever.
- Projekt neće biti lako izvesti, prije svega zbog izmiještanja svega onog što je tamo sagrađeno – kanalizacija, voda, plin i ostalo, a poslije će to biti klasična gradnja prometnica, pješačko-biciklističkih staza. Trebat će se pomučiti na toj arhitekturi, da izgleda lijepo, a bit će tu horizontalna i vertikalna komunikacija, trg iznad rotora. Ipak, ne vjerujem da bi nam trebalo više od šest mjeseci za izgradnju – rekao je Soldo.
Inače, riječ je o rješenju ovog prometnog čepa izgradnjom spuštenog (podzemnog) kružnog toka u koji bi se spuštala vozila s četiriju prometnica, a bila bi tu i komunikacija za pješake, odnosno i bicikliste. Ono što je također važno jest da bi postojao pristup svim kućama u tom dijelu grada, a najveća je prednost činjenica da nema otkupa nekretnina te da neće biti potrebno rušenje, rekao je gradonačelnik Čehok.
Kažimo na kraju da bi realizacija ovog, kako ga je gradonačelnik nazvao „revolucionarnog projekta još neviđenog u Hrvatskoj” koštala oko 20 milijuna kuna.
a.k./vzaktualno.hr