U Županijskoj palači održan je stručni skup na temu „Disleksija – izazov djetetu, roditelju i školi: kako djelovati?“. Skup je organizirala Varaždinska županija, stoga je zamjenik župana Tomislav Paljak pozdravio sve nazočne, a predavanje su održali Mirjana Kolarek Karakaš, dr.med.spec.pedijatar, Nenad Jertec, prof. logoped iz Opće bolnice Varaždin, Vesna Ivančević, prof. defektolog-logoped iz II. OŠ Varaždin te Sandra Šenkiš, prof. defektolog-logoped iz VI. OŠ Varaždin.
-To je problem koji se često nalazi na marginama detekcije i bavljenja s problemom. Ono što mene motivira da se održe edukacije na spomenutu temu je činjenica da se radi mahom o visokointeligentnoj djeci koja, ukoliko se s njima ne radi, mogu imati velike probleme zbog greške u fazi razvoj za što nisu krivi. Može im se dogoditi da ne ostvare svoje ambicije u školovanju što je u današnje vrijeme nedopustivo i želimo to spriječiti. Takvoj djeci treba omogućiti da upišu srednju školu u skladu sa svojim ocjenama, ambicijama i znanjima te da im se državna matura prilagodi. Naš župan je disgrafičar, a to ga nije spriječilo da dosegne najvišu razinu obrazovanja i to želimo omogućiti djeci s ovakvim poremećajima – istaknuo je Paljak.
U uvodnom predavanju pedijatrica Mirjana Kolarek Karakaš govorila je o psihosomatskim bolestima koje se javljaju u najranijoj dobi djeteta.
-Sustav rane intervencije ima velikih mogućnosti za popravak jer danas imamo veliki problem jer roditelji djece s teškoćama u razvoju lutaju od stručnjaka do stručnjaka jer u sustavu dovoljno stručnjaka nema i ovime dam željela potaknuti na razmišljanje lokalnu zajednicu jer županija uvijek može dati jedan nadstandard svojoj djeci i željela sam nametnuti temu psihosomatskih bolesti kako bi se i u školi u tome razmišljalo jer nije stvar samo u ocjenama već da iz škole izađe kompetentno i zdravo dijete. Manjkavost sustav rezultira i velikim brojem udruga koje pak imaju problem s financiranjem i tu nastaje problem – kazala je Kolarek Karakaš.
Nenad Jertec, koji već nekoliko desetljeća radi upravo s djecom predškolske i školske dobi održao je središnje izlaganje.
-Simptomi se najčešće otkrivaju početkom polaskom u školu i tada počinju aktivnosti koje potiču rad škole, roditelje i stručnjake. Najčešći simptomi su poteškoće usvajanja čitanja i pisanja, obrade informacija, poremećaj pamćenja i koncentracije . Nažalost, logopeda je deficitaran broj i u tom smislu se hitno treba nešto napraviti. Roditeljima treba poručiti da budu strpljivi u radu s takvom djecom i da se obrate stručnjacima kako bi se pronašli najbolji načini pomoći. Dijete s disleksijom može završiti fakultet i to im ne umanjuje mogućnost da budu uspješni ljudi. Uostalom, puno je znanstvenika, umjetnika i sportaša disleksično. 10 do 15 posto djece zahvaća ovaj problem, a tretmani su individualni - objasnio je Jertec.
Inače, temu disleksije i disgrafije Varaždinska županija otvorila je prošlogodišnjim stručnim skupom„Kako pomoći učenicima sa specifičnim teškoćama učenja? Izazovi dijagnostike, terapije i školske potpore“ u Varaždinskim Toplicama koji je bio namijenjen ravnateljima i stručnim suradnicima u školama. Skup „Disleksija – izazov djetetu, roditelju i školi: kako djelovati?“ konkretniji je korak dalje za osiguranje praktičnih alata koji često stručnjacima nedostaju u praksi.
M.Horvat/www.vzaktualno.hr