Uz sudjelovanje brojnih vrhunskih domaćeg i EU turizma, u Termama Tuhelj danas se održava konferencija pod nazivom „Može li hrvatski turizam 365? Post Covid turizam i nove prilike”.
Konferencija je prilika za analizu ovogodišnjih turističkih rezultata i raspravu o post Covid izazovima i prilikama te cjelogodišnjem održivom turističkom poslovanju.
Organizator konferencije je tvrtka Julius Rose d.o.o., a direktorica Ivana Kolar istaknula je kako je event organiziran s ciljem konkretnih odgovora na pitanja kako u turizmu krenuti dalje, kako organizirati poslovanje i što planirati u budućnosti.
-Novo normalno je počelo onog trenutka kad su zatvorene granice, kad su prestala putovanja i tada smo se morali početi prilagođavati novoj situaciji koja nas je snašla.
Mislim da je u turističkoj branši moguće pokrenuti neke promjene, možda i prema cjelogodišnjem poslovanju, raspršiti naš turizam na duži dio perioda u godini, na sve destinacije u Hrvatskoj.
Na konferenciji sudjeluje i ministrica turizma i sporta RH Nikolina Brnjac koja je kazala da su projekcije na početku sezone bile vrlo loše.
-Ipak, hrvatski turizam pokazao je da je otporan, fleksibilan, da se zna nositi i s ovakvim poteškoćama koje su se dogodile na početku planiranja sezone. Ono što je važno jest da smo raznim Vladinim mjerama zaštitili radna mjesta te osigurali sigurnost Hrvatske. Turisti su se kod na osjećali sigurni i na tome moramo i dalje graditi budućnost hrvatskog turizma – rekla je ministrica.
Na pitanje što je s kontinentalnim turizmom, Brnjac je odgovorila:
-Ideja je, kad gledamo na cjelogodišnji turizam, da moramo težiti cjelogodišnjoj sezoni. Povećava se broj turista koji posjećuju kontinent, upravo stoga što nude više turističkih proizvoda, nisu zasnovani samo na jednom turističkom proizvodu kao što su sunce i more. Opasno je na to se fokusirati, zato nas vesele pokazatelji povećanja turističkih proizvoda na kontinentu i na tome ćemo sada raditi. Predstoji nam donošenje Strategije održivog razvoja turizma koja će se fokusirati na razvoj novih turističkih proizvoda, na ekološkom, zdravstvenom, kulturnom, ruralnom turizmu...to su sve aspekti gdje možemo očekivati povećanje turističkih proizvoda.
Ministrica je dodala da je Vlada RH vodila računa o očuvanju radnih mjesta i likvidnosti turističkih poduzeća te da će to činiti i dalje.
-Mi ćemo svakako voditi računa o tome da turistički sektor bude stabilan. I europski će se novac koristiti za očuvanje radnih mjesta – zaključila je Brnjac.
Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a kazao je da je Hrvatska trenutno u posezoni na oko 30 posto ostvarenja u odnosu na prošlu godinu.
-Kada je riječ o kumulativnim rezultatima, negdje smo na 50 posto u odnosu na 2019., a govorim o cijeloj godini, i to je još uvijek bitno više nego što smo projicirali i znatno više nego što je ostvarila naša konkurencija. Nezahvalno je govoriti o turizmu svih 365 dana u godini, zato je važno da i turistički sektor, i onaj realni, i javni sektor zadužen za turističku strategiju, zajedno dobrom sinergijom i komunikacijom promišljaju budući razvoj turizma u Hrvatskoj. Morat ćemo raditi na održivom razvoju, da turizam ima svoje pretpostavke i da bude otporan i na ovakve situacije kakva je pandemija. S druge strane, ova je godina pokazala da turizam ima svoju žilavost i da dobrom komunikacijom i suradnjom svih dionika možemo odoljeti svim izazovima. Vjerojatno će takva situacija biti i sljedeće godine, a sad imamo jedno veliko iskustvo. Morat ćemo uložiti puno u promociju jer će konkurencija biti neminovna – rekao je Staničić.
Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam u Hrvatskoj gospodarskoj komori naglasio je da se ovogodišnji turizam uspoređuje s prošlom rekordnom godinom.
-Kada kažemo da je pad od turizma oko 50 posto, a pretpostavimo da će tako biti i s prihodima, treba uzeti u obzir i taj podatak. Ostvarili smo iznimno dobar rezultat u odnosu prema konkurenciji na Mediteranu, a kao našu komparativnu prednost koristilo smo sigurnost – rekao je Kovačević dodavši kako smatra da, unatoč svemu, ovu situaciju en bi trebalo koristiti za smanjenje cijena, nego za povećanje kvalitete.
I krapinsko-zagorski župan Željko Kolar sudionik je konferencije „Može li hrvatski turizam 365? Post Covid turizam i nove prilike”, a prema njegovom se mišljenu za sljedeću turističku sezonu moramo pripremiti savršeno, svjesni toga da ne ovisimo samo o sebi.
-Ono što bi svakako trebalo napraviti na nivou cijele Europske unije je da se napravi jedna zajednička politika oko otvaranja ili zatvaranja granica, da se zemlje ne gledaju u cjelini, nego po regijama i da na taj način možemo bolje pripremati svoju turističku sezonu, znajući u kojem segmentu ovisimo o sebi, a u kojem segmentu o epidemiološkoj situaciji u zemljama iz koje nam dolaze gosti. Prema podacima koje imamo, za prvih devet ovogodišnjih mjeseci mi imamo oko 55 posto dolazaka i 60 posto noćenja u odnosu na prošli godinu. U odnosu na druge to je odličan rezultat, ali je pitanje, s obzirom na epidemiološku situaciju, što možemo očekivati od božićnih i novogodišnjih blagdana. Očekujem od Ministarstva turizma i HTZ-a konkretne prijedloge i rješenja i malo više uključivanja županijskih turističkih zajednica – naglasio je Kolar i dodao:
-Nama su Slovenci tradicionalno dobri gosti koji dolaze u velikom broju i ta neusuglašenost na granici stvara nam problem. U trenutku kada su se počele gledati regije, mnogo smo bolje stajali, iako smo posljednja tri dana imali nešto veći broj zaraženih, no još uvijek nismo na crvenoj listi. Danas je broj zaraženih manji, vjerujem da smo se stabilizirali i da ćemo ostati otvoreni i prihvatljivi, kako za slovenske, tako i za ostale goste.
foto: m.sopek
ak/vzaktualno.hr