U varaždinskoj Županijskoj palači u četvrtak je održana prezentacija projekta Lepoglavske spojnice. Riječ je o projektu željezničkog povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zagrebom, a procijenjena vrijednost radova je oko 4,4 milijarde kuna.
Cilj projekta Lepoglavske spojnice je povezati srednju Europu sa Zagrebom najkraćim željezničkim putem te uspostaviti brz, učinkovit i ekološki prihvatljiv prijevoz. Projektom će se nastaviti modernizacija i elektrifikacija željezničkih pruga te poboljšati konkurentnost gospodarstva sjeverne Hrvatske.
Na temelju studije izvodljivosti odabrana je najpovoljnija trasa koja će polaziti od Čakovca, preko Varaždina, Cerja Tužnog, Ivanca, Lepoglave, Peršavesi, Bedekovčine, Zaboka i Svetog Križa Začretje do Krapine, a ugovorena vrijednost izrade studijske dokumentacije i idejnih rješenja iznosi 6,7 milijuna kuna.
Projekt je sufinanciran iz Europske unije u iznosu od 11,2 milijuna kuna.
Domaćin prezentacije, varaždinski župan Anđelko Stričak istaknuo je kako vjeruje da će putnici koristiti željeznicu sve više.
-Pogotovo ako se realizira ovaj projekt Lepoglavska spojnica i ako će putovanje od Čakovca do Zagreba trajati svega 68 minuta. Ovo danas je bila odlična prezentacija, a i projekt je odličan. Postoji procedura, od idejnog rješenja, ishođenja svih dozvola, zatvaranja financijske konstrukcije, što će potrajati, ali u idućih desetak godina vjerujem da će biti realizirano – istaknuo je Stričak.
Krapinsko-zagorski župan Željko Kolar rekao je da od devet početnih varijanti te četiri ili pet varijanti koje su se posebno analizirale nisu uspjeli isprojektirati varijantu koja bi direktno obuhvatila Krapinu.
-Međutim ono što je dobro je da je s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i s Hrvatskim željeznicama dogovoreno da se ide u elektrifikaciju pruge od Zaboka, preko Krapine do Hromca i da će sigurno ta dionica biti prije izgrađena nego što će biti Lepoglavska spojnica – kazao je Kolar dodavši da su benefit za Krapinsko-zagorsku županiju novi kilometre pruge.-Od Bedekovčine, preko Zlatara, Peršavesa na području općine Mače pruga ide direktno na Lepoglavu, to su dodatni kilometri koji će sigurno otvoriti taj dio za dodatni razvoj gospodarstva i gospodarskih zona, a mi ćemo na prvoj sjednici Županijske skupštine sljedeće godine ići u izmjenu Prostornog plana jer ovu trasu mi nemamo ucrtanu u Prostornom planu – rekao je Kolar i naglasio da je riječ o strateškoj pruzi koja će nas prije svega povezati brže, Međimurje, Varaždin i Krapinsko-zagorsku županiju sa Zagrebom, da se otvara koridor prema srednjoj Europi i da ćemo u budućnosti svi zajedno sigurno imati koristi od tog projekta.
Milan Vuković, načelnik sektora za željezničku infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture istaknuo je da je u Varaždinu upriličena prezentacija jednog od značajnih strateških projekata Hrvatske koji se uklapa u buduće razvojne strateške projekte u narednom desetljeću, s obzirom da se planira uloži preko 5,4 milijarde kuna gdje bi se u istom periodu moglo obnoviti preko 780 kilometara željeznice.
-Ona konačno dobiva svoj prostor u Hrvatskoj, ali i u europskim okvirima. Željeznica je ta koja pridonosi najavljenoj strategiji klimatske neutralnosti. S druge strane, dobiva svoju pažnju i prioritet. Vlada Republike Hrvatske je u srpnju donijela sektorske politike kojom će se željeznički centar modernizirati, kako bi bio spreman za nadolazeće izazove s ciljem da željeznica bude konkurentnija – rekao je Vuković.
Marko Car, glavni inženjer u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova HŽ Infrastrukture istaknuo je kako je u planu 70 kilometara postojećih pruga modernizirati i dići na razinu europskih standarda te izgraditi 20-ak kilometara novog spoja između Bogdanovca i Lepoglave.
-Pruga bi trebala biti gotova unutar deset godina. To ovisi o financiranju i mene ohrabruju izjave da će to biti nominirano i to očekujemo u okviru novog operativnog programa iz Europske unije i investicija koja je procijenjena na 4,4 milijarde kuna nadam se da će biti u deset godina potpuno realizirana. Ona će sadržavati spajanje Čakovca i Krapine sa Zagrebom i produžetak spoja od Krapine do Hromca, preko Đurmanca prema slovenskoj granici. Uz ovaj dodatak, to će biti preko 100 kilometara novog željezničkog spoja – objasnio je Car.
Pruga će biti napravljena prema međunarodnim standardima, naglašeno je, osposobljena za prijevoz tereta u tranzitu, vrijeme putovanja će biti izuzetno kratko - Čakovec-Zagreb 68 minuta direktnog vlaka sa zaustavljanjem u Varaždinu Ivancu i Zaboku, a između Krapine i Zagreba 37 minuta, sa zaustavljanjem u Zaboku.
Ivica Rus, stručni suradnik za promet u Međimurskoj županiji napomenuo je da je prva pruga Kotoriba - Čakovec - Pragersko napravljena u duljini od oko 42 kilometra.
-Ovim projektom prionuli smo daljnjem poslu - razvoju željezničke infrastrukture mreže željeznica u sjevernoj regiji. Međimurska županija daje punu podršku. Moramo naglasiti i gospodarski razvoj, razvoj kontinentalnog i regionalnog turizma, razvoj kontinentalnih turističkih destinacija kao i njihova dostupnost – zaključio je Rus.
ak/vzaktualno.hr