Nenad Bakić, poduzetnik, STEM edukator, a otprije desetak dana i novi predsjednik Uprave varaždinskog tekstilnog diva Varteks, dao je zanimljiv intervju objavljen na portalu Novac.hr, a u intervjuu najavljuje brojne promjene.
Jedna od njih je i Bakićev rad za minimalac, a to je, kako kaže, simbolična poruka radnicima da su mu interesi Varteksa ispred vlastitih interesa. Nakon što je Varteks lani dokapitalizirao s 20 milijuna kuna, Bakić, inače matematičar, našao se u modnim vodama, a u posrnulog tekstilca dosad je "upumpao" dodatnih 30 milijuna kuna svojeg novca za isplatu plaća radnicima.
Sada će tu istu plaću dijeliti s radnicima, bolje rečeno radnicama jer 90 posto više od tisuću zaposlenih u Varteksu čine krojačice, a pojas će stegnuti i menadžmentu. Raskinut će s dosadašnjim korporativnim razmetanjem i u varaždinski tekstilac uvesti sportski duh upravljanja, ističe.
- Moj je plan ostati u Varteksu do kraja godine, biti interni menadžer, stabilizirati i razviti tvrtku, a onda ju ostaviti u dobrim rukama – izjavio je Bakić, ali nije otkrio u čije će ruke Varteks krajem godine predati. Rekao je da se o tome tek treba odlučiti i priznao da je zabrinut jer nema garancije da će u Varteksu uspjeti realizirati sve što je zamislio.
- Situacija je financijski izrazito zahtjevna, odsječeni smo od banaka i cijelo poslovanje zasad ovisi o mojim pozajmnicama – objasnio je Bakić za portal Novac.
Varteksov sadašnji kompleks teret je za poslovanje
Planira zato Bakić i preseljenje pogona iz Varaždina u Novi Marof. Sada zapušten marofski pogon 80-ih je godina bio europski krojački centar originalnih levisica
- Teret je za poslovanje Varteksov sadašnji kompleks, svojevrsni tekstilni "gradić", koji se prostire na golemih 200 tisuća četvornih metara, a od toga je iskorištena samo desetina. To znači prodati cijeli kompleks ili dio kompleksa i taj novac uložiti u razvoj biznisa. Nas zanima isključivo razvoj biznisa - kaže Bakić te dodaje da je Varteks u prošlosti bio meta različitih investitora koji nisu razmišljali o modnom i tekstilnom biznisu, nego o nekretninskom potencijalu.
Razloga za optimizam ima
Već početkom siječnja Varteks je rasprodao sve svoje kapute, pa će do kraja godine proizvodnju tih odjevnih predmeta povećati za 50 posto. Namjeravaju povećati i planirane prihode od maloprodaje. Otvorit će nove dućane u Puli, Koprivnici i Zagrebu, a dućan je nedavno ponovno otvoren i u Metkoviću. Pokušat će se jače etablirati kao modna kuća, pa će u ožujku predstaviti novu žensku kolekciju poslovne elegancije, a upravo su predstavili i Varteks Young, kolekciju zamišljenu kao prvo odijelo za mladu populaciju, maturante i krizmanike. Krenuli su također s marketinškom kampanjom "Nesavršeni muškarci u savršenim odijelima". Prvi im je maneken u toj kampanji bio mladi poduzetnik Mate Rimac, a reaktivirat će i najvitalnijeg zagrebačkog umirovljenika, stručnjaka za liječenje prehlade i bivšeg Varteksova manekena Taljata Selmanija, popularnog gospodina Tonija, koji je svojim savjetima i životnom filozofijom postao internetska senzacija.
vzaktualno.hr/novac.hr