Nakon što su 18 mjeseci pokušavali pronaći dogovor oko promjene direktive o izaslanim radnicima koja je na snazi od 1996. godine, ministri rada Europske unije konačno su se dogovorili – izaslani će radnici imati plaću kakvu imaju radnici u zemlji primateljici. Sporazum nije donesen jednoglasno. Naime, protiv su bili ministri iz Poljske, Mađarske, Latvije i Litve, dok su ministri Velike Britanije, Irske i Hrvatske bili suzdržani, piše HINA, a prenosi Index.hr.
Prema prijedlogu Komisije, izaslani radnik treba imati istu plaću i iste radne uvjete kao i radnici u zemlji primateljici, dok je po sadašnjim pravilima radnik najčešće plaćen prema standardima zemlje iz koje dolazi. Nakon gotovo 11 sati razgovora, ministri rada EU-a su se dogovorili o trajanju izaslanog rada, najviše 12 mjeseci, što je tražila Francuska, s time da se može produljiti za još šest mjeseci na zahtjev poslodavca.
Francuska je morala popustiti u sektoru prijevoza koje je osobito osjetljivo jer su zemlje Višegradske skupine, ali i Španjolska i Portugal zabrinute zbog negativnih posljedica reforme na njihove vozače. Prema sporazumu od ponedjeljka navečer, predviđeno je da se za vozače nastavi primjenjivati prijašnja direktiva iz 1996., a ne nova i tako će biti sve dok na bude primijenjena druga europska reforma posvećena isključivo cestovnom prijevozu kojom će se urediti propisi za taj sektor.
vzaktualno.hr/index.hr