Potvrđeni ovogodišnji poticaji za kupnju električnih i plug-in hibridnih vozila. Vrijede od lipnja u iznosu od 40 000 kuna za hibride odnosno do 70 000 kuna za čistu struju, piše autonet.hr.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost osigurao je ove godine 90 milijuna kuna umjesto dosadašnjih 44 milijuna kuna. Početkom svibnja objaviti će se javni poziv zastupnicima vozila u Hrvatskoj da se prijave putem aplikacije Fonda. Putem prijave će prijaviti svoja prodajna mjesta (ovlaštene prodavače – salone) i vozila za koja smatraju da ih mogu dobiti od samog proizvođača i isporučiti krajnjem kupcu. Zastupnik bi trebao prethodno ili kroz koji dan osigurati pregled vozila koja može isporučiti kako bi se građani i pravne osobe mogle aplicirati za same poticaje.
Svi podaci koji se unesu oko dostupnih prodajnih mjesta i raspoloživih vozila koristiti će se za otvaranje korisničkih računa za svako prodajno mjesto u Fondu. Kupci će od lipnja moći kod prodavatelja odabrati vozilo koje budu registrirana u aplikaciji. Tada će prodavatelj u ime kupca napraviti prijavu u aplikaciji Fonda, rezervaciju vozila i pripremiti svu potrebnu dokumentaciju. Za uspješnu rezervaciju potrebno je predati svu potrebnu dokumentaciju. Potom će kupac dobiti potvrdu o rezervaciji, ali i podatke za uplatu predujma. Minimalni predviđeni iznos predujma je 7% traženih sredstava Fonda, što je otprilike 4900 kuna kod većine električnih automobila. Predujam se uplaćuje kod trgovca, ukoliko se kupac predomisli i odustane od kupnje, prodavatelj je obvezan vratiti taj predujam kupcu.
Nakon uplate predujma, podnosi se prijava na Javni poziv Fonda uz potvrdu o uplati. Rok za uplatu predujma je 8 dana od dana rezervacije. Do tada je moguće raditi izmjene u dokumentaciji, osim OIB-a prijavitelja i odabranog modela vozila. Propisano je i radno vrijeme prodajnih mjesta koja sudjeluju u ovom Pozivu, od ponedjeljka do petak od 8 do 18 sati, a subotom od 8 do 13 sati. Osigurana će biti i tehnička i korisnička podrška od strane Fonda.
Javni poziv završava kada iznos rezerviranih sredstava dođe do 90 milijuna kuna. Ukoliko netko odustane od poticaja, sredstva će biti ponovno raspoloživa. Maksimalni iznos poticaja ovisi o kategoriji, a nabavka će se sufinancirat do 40 % po vozilu. Tako je za električna vozila L1-L7 kategorije osigurano do 20 000 kuna, dok je za plug-in hibride do 40 000 kn. Iznos do 70 000 kuna osigurano je vozilima na električni pogon, SPP, UPP ili na vodik, te do 40 000 kuna za vozila N1 kategorije i plug-in hibiridna vozila. Maksimalan iznos sufinanciranja od 400 000 kuna dobila su vozila kategorije N2, N3, M2, M3 s električnim, plug-in hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.
Građanima je omogućeno sufinanciranje jednog vozila, dok je tvrtkama omogućeno kupiti i više njih do maksimalnih 400 000 kuna bespovratnih sredstava. Kupljena vozila tvrtke i građani moraju zadržati u svom vlasništvu dvije godine.
Fond je predvidio nešto više od 1200 električnih vozila, odnosno i više ako se ubroje plug-in vozila za tih 90 milijuna kuna. Što je veliki iskorak u odnosu na dosadašnju praksu. Suprotno tome, uvoze se 5-8 godina starih, i u određenoj mjeri dotrajalih vozila koja su daleko veći zagađivači od velike većine novih vozila koja se danas mogu kupiti. Zakon o godišnjem porezu na vozila ide u prilog starijim vozilima koja zagađuju više nego nova vozila, odnosno ona koja zagađuju više su izuzeta iz tog poreznog sustava. Potrebno je napraviti izmjene zakona kako bi se očuvao okoliš i povećala sigurnost na cestama.
Foto: arhiva
vzaktualno.hr/autonet.hr