Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • PR članak
  • Plan održive urbane logistike

Plan održive urbane logistike

PR članak
3. veljače 2021.
mirela2
1227
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Sveučilišta Sjever

Plan održive urbane logistike strateški je plan osmišljen da zadovolji potrebe za mobilnošću tereta u gradovima i njihovoj okolini, kako bi se postigla bolja kvaliteta okoliša i života.

To je koristan alat koji podržava lokalne donositelje odluka i dionike, u upravljanju gradskim logističkim mjerama i unapređivanju procesa distribucije tereta prema ekonomskoj, socijalnoj i ekološkoj održivosti. Usmjeren je na osiguranje najveće moguće razlike između pozitivnih i negativnih vanjskih učinaka (zagađenja i buke, potrošnje energije, rizika od nesreća, degradacije grada, zagušenja itd.). Jedan je od glavnih dijelova Plana održive urbane mobilnosti (SUMP) koji je posvećen integraciji urbane logističke usluge u ukupnoj strategiji mobilnosti.

Danas više od 73% europskog stanovništva živi u urbanim područjima, dok se očekuje da se taj porast poveća na 85% do 2050. Ova pojava urbanizacije rezultirala je sve većom potražnjom gradskog prijevoza. Iz tog razloga, urbani promet i s njim povezana razina zagušenja prvi su i glavni motivi koji potiču lokalne vlasti na djelovanje i kontroliranje procesa urbane mobilnosti. Prometno zagušenje u svakom je slučaju glavni čimbenik među negativnim utjecajima koje korisnici „percipiraju“ izravno, pogotovo u slučaju prijevoza robe, troškova proizvodnje i cjelokupnog proizvodnog lanca. Na primjer, u Europi je gradski teretni prijevoz odgovoran za 25% emisije CO2 u gradskom prijevozu i 30-50% ostalih onečišćujućih tvari u prometu.

Jedno od pitanja koje se mora riješiti u ovom pokušaju ažuriranja i razvoja je učinkovita distribucija robe u gradu. Složenost organiziranja gradske distribucije tereta upravlja velikim nizom aktivnosti proizašlih iz odnosa različitih sudionika s različitim i često sukobljenim potrebama i ciljevima te brojnim negativnim posljedicama za okoliš i društvenim učincima, poput zagušenja zraka i zagađenje bukom i povećanje opasnosti od sigurnosti. Gradski teretni prijevoz predstavlja osnovnu komponentu u životu grada. Osim rješavanja problema „posljednjeg kilometra“, gradski teretni prijevoz uključuje i niz dodatnih procesa: rukovanje i skladištenje robe, upravljanje zalihama, otpadom i povratom. Iako se mnogi od ovih procesa ili njihovih dijelova izvode izvan urbanih područja, oni i dalje imaju utjecaj na gradsko poslovanje.

teretni bicikl zg

Slika. Teretni bicikl kao jedan od načina rješavanja logističkih potreba u središtima gradova (foto. P. Brlek)

Gradske vlasti mogu razmotriti planiranje održive urbane logistike kao dio procesa razvoja plana održive urbane mobilnosti ili mogu odlučiti izraditi namjenski plan za održivu gradsku logistiku, koji, međutim, mora biti u skladu s načelima politike i ciljevima već razvijenog plana održive urbane mobilnosti. Unutar plana održive urbane mobilnosti, koji se sastoji od 12 koraka, plan održive urbane logistike razvija se u prvih 8 koraka.

Planiranje gradske logistike zahtijeva dodatna razmatranja od planiranja mobilnosti putnika. U urbanističkom logističkom planiranju treba se pozabaviti industrijskim (poslovnim i logističkim) zahtjevima dionika i potrebna je njihova mobilizacija u procesu planiranja, jer bi njihova obrazloženja (koja se temelje uglavnom na profitabilnosti i učinkovitosti) također trebala biti uzeta u obzir tijekom donošenja odluka. Također, parametri koji definiraju buduću viziju, ciljeve i prioritete plana za održivi gradski teretni prijevoz različiti su od parametara koji se koriste za planove mobilnosti putnika.

Ovaj prilog omogućuje Odjel logistike i održive mobilnosti Sveučilišta Sjever (https://www.unin.hr/tehnicka-i-gospodarska-logistika-kc/opce-informacije/)

vzaktualno.hr

mirela2 3102 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

SUKOB OKO PARKIRANJA Bosilj (SDP) prozvao "Čehoka i njegove partnere", iz Grada Varaždina stigao odgovor!
Politika
2021-02-03

Sljedeća Vijest

Besplatni pristup internetu u Varaždinu na čak 13 lokacija
Događanja
2021-02-03
Izdvojeno
Gradonačelnik Željko Šoštarić u Dvorcu Opeka
Događanja
6. srpnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Gužve na cestama: Na Lučkom i kod Krapine u smjeru Maclja
Hrvatska i svijet
6. srpnja 2025.
Ivana
Kako izazvati lavinu komentara u Varaždinu? Spomeni Bajagu i pogledaj Porcijunkulovo
Događanja
6. srpnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Varaždinska županija predvodi po ulaganju u obrazovanje: Stipendije, produženi boravak, solarne škole i cjelodnevna nastava
Gospodarstvo
6. srpnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Video & fotogalerija
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Povijest Krapine na malo drugačiji način…..
Fotogalerija
8. lipnja 2025.
FOTOGALERIJA Počela Maturantika: Stotine veselih maturanata prošetale Varaždinom
Fotogalerija
21. svibnja 2025.
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.