Nadolazeće zimske praznike 46 posto ispitanika, u ispitivanju koje je provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, planira provesti van Hrvatske, za razliku od 39 posto ispitanih u listopadu prošle godine. Među njima je najviše onih koji planiraju adventska putovanja (52 posto), zatim novogodišnja putovanja (31 posto) te odlazak na skijanje (16 posto). Ispitanicima između 18 i 29 godina najzanimljivija su adventska i novogodišnja putovanja, dok su putovanja u druge europske zemlje, nevezana za advent ili doček Nove godine, najprivlačnija ispitanicima između 50 i 55 godina.
Zanimljivo je i da 78 posto putovanja na skijanje traje 5 i više dana, dok 84 posto adventskih putovanja traje do 4 dana. Novogodišnja putovanja u europske gradove također većinom ne premašuju 4 dana, dok ona izvan Europe u najvećem dijelu traju duže od 5 dana.
Rezultati su pokazali i da se potrošači sve više okreću internetu za pronalaženje i rezervaciju smještaja. Tako 57 posto ispitanika koji planiraju putovanje će rezervaciju smještaja izvršiti online preko stranica za rezervacije ili stranica turističkih agencija. Dodatnih 25 posto njih rezervirat će smještaj izravno na stranici objekta u kojem planira odsjesti. Kad je riječ o plaćanju, ispitanici podjednako često koriste gotovinu i debitne kartice. Tako se gotovina koristi u 36 posto slučajeva, internetsko bankarstvo u 19 posto, debitna kartica 35 posto, a kreditna kartica za 27 posto putovanja.
www.vzaktualno.hr